* au fost doar două excepţii în trei zile: "OO!" a lui Alexandru Dabija şi "Minunata lume nebună" a lui Răzvan Mureşan * "OO!" e o parodie cu pariu postmodern, excelent compusă, având la bază cunoscuta "Punguţa cu doi bani" a lui Ion Creangă
* "Minunata lume nebună" este o incursiune în lumea unei tinere, a cărei boală, schizofrenia, se declanşează ca urmare a stresului zilnic, a vieţii mult prea trepidante pe care o trăieşte
Joi seara, în festival au fost prezentate două spectacole, "OO!" montat de Alexandru Dabija şi "Ultima oră", montat de George Motoi.
"OO!", de Alexandru Dabija, e o parodie cu pariu postmodern, excelent compusă, având la bază cunoscuta "Punguţa cu doi bani" a lui Ion Creangă. Minimalistă ca decor, cu o geometrie scenică colectivă, folosind ca unic simbol, evident, oul, generoasă sub aspectul improvizaţiei şi înarmată caracterologic cu toate deliciile unei ambuscade psihologice de proporţii, piesa lui Dabija exploatează o imagine nevalorificată "sociologic", uşor licenţioasă, cu potenţial de "life-style" cultural, din povestea lui Creangă, mutând atenţia de pe cei doi bănuţi din punguţă pe ouăle pe care bietul cocoş ar fi trebuit să le producă. Desigur, antropologia culturală e la ea acasă! Nu are rost să punctăm puterea de "transă sexuală" pe care Dabija o alocă acelor ouă. În mare, personajele sunt aceleaşi din "Punguţa cu doi bani". Pe ici, pe colo, se mai simt unele cosmetizări intertextuale, folosite cu scopul de-a aduce în contemporaneitate povestea. În ceea ce priveşte jocul actorilor din Piatra Neamţ, s-au remarcat Andreea Gavriliu şi Cezar Antal, ambii de-o inteligentă forţă a mimicii, ambii de-o exemplară expresivitate a mişcărilor, ambii de un talent care cercetează şi valorifică. Una peste alta, piesa lui Dabija a fost un real succes. Nicio tuşă a dicţiei în exces, nicio burtă textuală. Totul este ţinut într-un e