Pe internetul mobil există în prezent în toată lumea peste trei milioane de site-uri adaptate special ecranelor de mici dimensiuni ale telefoanelor mobile. În România însă, numărul paginilor dedicate ajunge cu greu la 100, din lipsă de conţinut şi de interes din partea companiilor pentru acest mediu ca formă de promovare, scrie Business Magazin.
Ajung să consum mai mult de jumătate din traficul de internet pe mobil, pentru că accesez site-urile în versiunea obişnuită, aşa cum apar şi pe calculator", se plânge Cristina Toma, o tânără arhitectă în vârstă de 27 de ani care are internet pe telefonul mobil de aproape doi ani. Plăteşte aproximativ patru euro pe lună pentru 250 MB de trafic şi, deşi e-mailul şi socializarea sunt destul de sus pe lista activităţilor online pe mobil, internetul pe telefon este pentru Cristina esenţial mai ales în activitatea ei, atunci când este pe teren şi are nevoie de varii informaţii ajutătoare pentru proiectele de care se ocupă. "Şi n-ar fi doar atât, dar dacă am nevoie de o adresă sau pur şi simplu caut o cafenea unde să ies cu prietenele, dau aproape invariabil peste site-uri aglomerate, cu multe poze, care se încarcă greu şi care consumă."
Principala problemă pentru Cristina şi, asemenea ei, pentru majoritatea utilizatorilor de internet mobil este lipsa site-urilor special adaptate pentru ecranul de mici dimensiuni al telefonului mobil, care să afişeze informaţia într-un mod mai compact şi mai lesne de citit, dincolo de optimizarea pe care o fac anumite browsere de acces la internet, precum Opera Mini. Dacă în lume numărul paginilor de internet optimizate pentru internetul mobil a depăşit anul acesta trei milioane, "în România n-am reuşit să identificăm nici măcar 100, majoritatea de divertisment sau de ştiri", spune Dan Vîrtopeanu, directorul general al Voxline Communications, companie ce lucrează în prezent la un dire