Cei care nu şi-au casat încă rabla o mai pot face la centrul de la Gheorghe Doja. Peste 30 de tichete aşteaptă şi acum să fie distribuite.
Programul Rabla a debutat pe 18 februarie 2010 şi a fost prelungit până la 31 ianuarie 2011, după ce mai multe vouchere au rămas nefolosite. În Ialomiţa, doar la centrul de la Gheorghe Doja au mai rămas vouchere.
Surplus de tichete
Cei patru colectori autorizaţi din judeţul Ialomiţa au primit, pe parcursul întregului program, mai bine de 2.300 de vouchere pentru programul „Rabla“. În zonele urbane, tichetele au fost epuizate în câteva zile, însă oamenii s-au înscris permanent pe listele de aşteptare pentru a-şi preda maşinile, în timp ce în mediul rural era reversul medaliei. „Am primit în total 500 de vouchere, însă mai am şi acum vreo 30 de tichete. Dacă auziţi pe cineva, trimiteţi-l la mine ca să scap de ele“, spune Clementin Gogoţ, patronul centrului de colectare din Gheorghe Doja.
La oraş, cozile pentru casarea maşinilor vechi se formau chiar şi cu o zi înainte de primirea voucherelor. De teamă că pot rămâne cu rabla în faţa blocului, slobozenii au luat cu asalt centrele de colectare. „Epuizam tichetele în două zile, iar oamenii aşteptau la coadă chiar şi noaptea. Era un adevărat fenomen. Cum se auzea că trebuie să vină vouchere, lumea dădea năvală“, explică Jan Tănase, patronul centrului de colectare din Slobozia.
Vouchere vândute
Pentru proprietarii de rable care nu şi-au putut permite o maşină nouă, cea mai la îndemână variantă a fost cea a vânzării. „Am casat o Dacie sport din ’87, iar cu banii obţinuţi pe voucher şi cu economiile mele mi-am luat tot o Dacie, dar cu 10 ani mai tânără“, spune mulţumit Nicolae Petrache, un bărbat de 48 de ani, din Slobozia.
Preţul voucherelor a scăzut în Bărăgan până la 700 de lei. Oamenii, speriaţi că, odată cu încheierea programului „R