Numărul extrem de mare de maşini care tranzitează Aradul, alături de viteza excesivă, indisciplina pietonilor şi neacordarea de prioritate este „reţeta” care a dus la producerea a peste o sută de accidente grave de circulaţie, soldate cu decesul a 32 de persoane şi rănirea gravă a 107 persoane, în 2010.
Vestea bună este că, de la începutul acestui an, s-au înregistrat mai puţine accidente grave faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. „Dinamica accidentelor grave are un trend descrescător la toţi indicatorii: mai puţin cu 13,3% accidente grave, cu 13,8% persoane decedate şi mai puţin cu 8,6% persoane rănite grav”, mai susţine Adrian Lile. Cele mai multe accidente grave s-au produs în interiorul localităţilor, 70, respectiv în mediul rural, 58 dintre ele.
Conform poliţiştilor arădeni de la Rutieră, a doua zi din săptămână a fost cea mai nefastă pentru şoferii implicaţi în accidente în 2010, în vreme ce zilele cele mai „sigure” zile ale săptămânii, pentru şoferi, au fost zilele de luni şi cele de weekend. „După ziua din săptămână, se constată un număr aproximativ egal de accidente, cu excepţia zilei de luni, când au fost cele mai puţine, cele mai multe accidente grave producându-se în ziua de marţi”, a declarat comisarul Adrian Lile, şeful serviciului Poliţie Rutieră Arad.
Acesta a mai explicat că tendinţa de scădere a numărului de accidente pe perioada de sfârşit de săptămână, s-a făcut simţită în special în perioada estivală, un factor decisiv fiind restricţia de circulaţie impusă pe DN7 pentru autovehiculele de mare tonaj.„De exemplu, într-o singură zi în sezonul estival, la intrarea în Arad dinspre Vladimirescu, de pe DN7 se înregistrează un trafic de peste 22.000 de autovehicule”, a spus Teodor Tudur, reprezentantul Poliţiei în comisa de sistematizare a Primăriei Arad.
Pe primul loc în topul cauzelor accidentelor rutiere care se petrec în j