Măsurile de austeritate impuse de Guvern în ultima perioadă au contribuit şi ele la căderea pieţei asigurărilor, cădere accentuată masiv de criza financiară, a declarat, într-un interviu acordat Curierului Naţional, Marie Kovarova (foto), director general al Generali Asigurări.
Cum aţi caracteriza piaţa asigurărilor în acest moment, după doi ani de criză? Ce se va întâmpla în anii următori?
Din păcate, piaţa asigurărilor din România este încă la începutul unui drum lung către maturizare, iar acest lucru este confirmat atât de segmentele de business care domină în prezent piaţa, cât şi de consumul de asigurări pe cap de locuitor. Suntem în continuare o piaţă dominată de segmentul auto, ceea ce este în totală discordanţă faţă de ţările mature din UE, unde asigurările de viaţă au principala pondere. În plus, consumul de asigurări de 48,7 EUR în medie pe cap de locuitor, înregistrat în prima jumătate a anului 2010, ne plasează pe locul 11 în Europa Centrală şi de Est şi Comunitatea Statelor Independente, în urma Bulgariei, la aproximativ o treime comparativ cu Ungaria sau la aproape 25% comparativ cu Polonia. Dacă, până de curând, acest proces de maturizare era influenţat în bună măsură de strategiile individuale ale jucătorilor şi de cele colective ale pieţei, în ultima perioadă climatul economic şi cel social au un impact extrem de important în dezvoltarea pieţei.
Piaţa asigurărilor activează în acest moment în condiţii dificile, determinate de măsurile economice de austeritate impuse de Guvern, printre care schimbarea legislaţiei fiscale, creşterea TVA sau scăderea veniturilor populaţiei. La aceşti factori de natură economică se adaugă efectele crizei psihologice, din ce în ce mai vizibile în dinamica pieţei. În mod evident, activăm într-un mediu dificil, iar creativitatea, inovaţia şi eficienţa devin cuvinte-cheie în definirea şi im