Săptămâna aceasta se vor face licitaţii pentru sectoarele româneşti
Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu
Toate lucrările, din Germania până în Istanbul, trebuie finalizate până în 2020
Costurile totale pentru construcţia autostrăzilor de pe Coridorul IV Pan European, în lungime de 856 kilometri, se ridică la 8,588 miliarde de euro, suma incluzând lucrările deja realizate, cele în curs de execuţie, precum şi proiectele viitoare care se vor finaliza până în 2020.
Daniela Drăghia, director general adjunct proiecte cu finanţare externă în cadrul CNADNR, a anunţat ieri, la un forum privind infrastructura, dezvoltarea urbană şi arhitectura de interior că săptămâna aceasta se vor lansa patru proceduri de licitaţie pentru adjudecarea contractelor de proiectare şi execuţie pentru Coridorul IV. Sectoarele pentru care se vor lansa licitaţiile sunt Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu şi vor avea o perioadă de proiectare de şase luni, investiţia urmând să fie realizată în 24 de luni.
"În urma prioritizării proiectelor pe Coridorul IV, la sfârşitul lui 2012 va fi finalizată 50% din construcţie, la sfârşitul lui 2014 aproximativ 70%, şi integral la finele anului 2020", a afirmat directorul CNADNR, citat de Mediafax.
Pe de altă parte, secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Eusebiu Pistru, a afirmat, în cadrul aceluiaşi eveniment, că până în 2013 se vor da în folosinţă 530 de kilometri de autostradă şi 800 de kilometri de drumuri naţionale modernizate.
Amintind că, deocamdată, bugetul MTI duce lipsă de resurse financiare, secretarul de stat a anunţat că se caută "posibilităţi de finanţare", pentru că fondurile care vor fi alocate anul viitor pentru Autostrada Transilvania, care nu face parte din Coridorul IV, vor fi puţine. Autostrada Transilvania, care leagă localitatea Borş