Investiţia, o prioritate a Strategiei Dunării, ar putea fi gestionată de un consiliu al primarilor de comune de pe traseul canalului. Primarul Bucureştiului, Sorin Oprescu, aşteaptă o lege specială a Capitalei pentru a relua proiectul canalului, care va fi construit în parteneriat public‑privat.
Dunărea este Coridorul VII European, iar Bucureştiul poate şi trebuie să devină port la acest fluviu, a arătat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu ieri, la Forumul Internaţional de Infrastructură. Evenimentul a fost organizat de Forum Invest şi susţinut de ziarul „Adevărul" şi revistele „Forbes România" şi „Foreign Policy" - publicaţii ale Adevărul Holding.
Pentru Sorin oprescu, o estimare a costului total al finalizării Canalului Dunăre-Bucureşti este dificilă, dar crede că suma va fi ceva mai mică de un miliard de euro. „Grosso modo, aş zice că acest proiect ar costa undeva la şapte-opt sute de milioane de euro, în orice caz mai puţin de un miliard - totul depinde de ce fel de investiţii punctuale vor fi acolo", a spus primarul Bucureştiului. El este convins, în schimb, că demararea şi apoi finalizarea lucrărilor va aduce un boom economic cel puţin pentru sudul ţării, dacă nu pentru toată România.
Finanţare din mai multe surse
Prin ce modalităţi ar trebui finanţat proiectul? „Sursele pot fi diverse, de la fondurile europene şi bugetul local, dar cel mai bun ar fi parteneriatul public-privat. Cât despre gestionarea proiectului, pe mine mă interesază mai mult cine va răspunde pentru ceea ce va ieşi, nu cine conduce.
O variantă acceptabilă ar fi cea pluripartită cu un consiliu format din primarii comunelor de pe tronsonul Canalului, aleşi pe plan local", a spus Oprescu. El a arătat că acest proiect este o prioritate în Strategia Dunării, dar şi una a românilor, având în vedere impactul pe care-l va avea în economie.
Execuţia ar