Automobilul electric Nissan Leaf este "Maşina anului" 2011 în Europa. Dacia Duster, singurul SUV calificat în finala competiţiei, a fost pus la colţ cu o clasare pe ultimul loc. Sursa: NISSANSursa: EVZSursa: NISSANSursa: NISSANSursa: NISSANSursa: NISSANSursa: NISSAN
1 /.
Nissan va începe să comercializeze autoturismul electric Leaf abia de luna viitoare, şi atunci numai în Japonia şi Statele Unite ale Americii. În ciuda acestui amănunt, modelul japonez a obţinut, ieri, titlul "Maşina anului" 2011 în Europa.
Nissan Leaf va circula şi pe Bătrânul Continent, de la începutul anului viitor, dar va fi disponibil numai în patru ţări: Portugalia, Irlanda, Marea Britanie şi Olanda. Majoritatea şoferilor europeni se va întâlni cu primul autoturism electric care s-a impus în concursul "Maşina anului" abia după 2012, când Nissan va începe să introducă Leaf şi pe alte pieţe.
Hibrizii "au prins" mai greu, SUV-urile - niciodată
Victoria obţinută de Nissan Leaf marchează cum nu se poate mai bine schimbarea petrecută în optica organizaţiei care acordă acest trofeu. Astfel, întâiul model hibrid intrat în producţia de masă, celebrul Toyota Prius, a avut nevoie de opt ani, după lansarea comercială petrecută în 1997, pentru a dobândi titlul "Maşina anului (2005)" în Europa. Suntem ecologişti sau nu mai suntem? În acelaşi timp, răceala cu care au fost tratate întotdeauna modelele 4x4 a rămas de actualitate.
Dacia Duster - primul autoturism fabricat în România calificat în finala întrecerii "Maşina anului" în Europa şi singurul SUV dintre cele şapte modele care şi-au disputat în această ediţie titlul - a fost pus la punct de juriul transformat, cu sau fără intenţie, într-un protector ardent al mediului cu o clasare pe ultima poziţie. De altfel, niciun automobil de teren nu a reuşit să-şi apropie trofeul în istoria de 48 de ani a