Promovarea turismului autohton prin lansarea noului brand turistic al României la Londra, Viena, Paris sau Moscova primește lovituri sub centură chiar din sânul breslei pe care încearcă să o ajute.
Dacă mai sperați că vom ieși din coada clasamentului detinațiilor căutate de turiști, istorisirea de mai jos vă va arăta clar unde este, de fapt, deficitar turismul românesc. Potrivit INS, în 2009, numărul de turiști străini sosiți în România a atins 1,275 milioane. În același timp, un raport al Organizaţiei Mondiale a Turismului arată că în Bulgaria au sosit 5,739 milioane de turişti străini, Ungaria a fost vizitată anul trecut de nouă milioane de turişti, Cehia a atras puţin peste şase milioane de turişti iar Croația a avut anul trecut 9,3 milioane de turişti străini.
Într-o ingenuă zi de vineri, un român cu afaceri prin țară încearcă să găsească o cameră la un hotel din frumoasa fostă capitală europeană, Sibiu. Căutând prin zeci de pagini de internet cu fel de fel de recomandări ia decizia de a suna direct la recepția unui hotel de la marginea Sibiului afiliat unui mare brand internațional. Fiind sfârșit de noiembrie și, prin urmare, extrasezon, și mizând pe faptul că, atinse de criză, puține hoteluri au camerele pline, omul nostru nici nu își face probleme că nu va găsi un loc liber. Mai că îi vine să se prezinte în ziua dorită direct la recepție ca să scape de telefoane și prezentări, etc. Doar că, fiind conștiincios din fire, decide să sune.
După un scurt dialog cu recepționera, foarte politicoasă și amabilă, este pasat la biroul de rezervări. De la celălalt capăt al firului se aude un declic și apoi o voce suavă care pare mai puțin dispusă la conversație decât recepționera.
- Doriți o cameră? Îmi pare foarte rău dar nu avem.
- Cum? E posibil domnișoară? Aveți hotelul plin în noiembrie? E totuși un hotel destul de scump și nu mă aște