Cele mai optimiste previziuni arată că traseul românesc al Coridorului IV European va fi gata abia în anul 2020. Doar construcţia şi proiectările celor 856 de kilometri de autostradă vor costa peste 8,5 miliarde de euro. Marea necunoscută: cât vor costa exproprierile.
VEZI AICI GALERIE FOTO REALIZATĂ PE CENTURA OCOLITOARE A SIBIULUI!
CITIŢI ŞI:
VIDEO – Centura ocolitoare a Sibiului este gata pentru inaugurarea de pe 1 decembrie (GALERIE FOTO)
Exproprieri de 200 milioane de lei la autostrada Orăştie - Sibiu
Costul total pentru construcţia tronsonului românesc de autostradă de pe Coridorul IV pan-european, în lungime de 856 de kilometri (Nădlac-Constanţa), se ridică la 8,58 miliarde de euro, au anunţat ieri oficialii Ministerului Transporturilor. Suma include lucrările deja realizate, cele în curs de execuţie, precum şi proiectele viitoare care se vor finaliza până în anul 2020.
Suma nu include, însă, nici costurile cu exproprierea terenurilor din calea viitoarei autostrăzi, nici pe cele cu relocările de utilităţi, a precizat pentru „Adevărul" Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. El nu a fost în măsură să estimeze un total al acestor costuri suplimentare.
A arătat doar că pe unele tronsoane exproprierile sunt încheiate, iar pe altele - în proporţie de 65% până la 85%. În România, însă, într-un an se construiesc cel mult şapte kilometri de autostradă, cel mai bun exemplu fiind A3 (Braşov-Borş): din 415 kilometri, în şase ani au fost finalizaţi 42.
Coridorul IV începe în Germania, la Nurenberg, şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa. Apoi, culoarul rutier continuă pe coasta Mării Negre până la Istanbul.
„În această săptămână vor fi lansate patru proceduri de l