Reţeaua de supermarketuri Billa are venituri mai mici decât în 2007, deşi şi-a dublat numărul de magazine. Emil Stefanov, şeful retailerului, are câteva răspunsuri. Billa vindea în 2007 de 322 de milioane de euro cu 28 de magazine. La sfârşitul anului, va avea afaceri de circa 290 de milioane de euro –nivelul din 2009 - cu 55 de magazine.
Billa (parte a grupului Rewe, alături de discounter-ul Penny Market şi reţeaua cash&carry Selgros) vindea în 2007 de 322 milioane de euro cu 28 de magazine. La sfârşitul anului, compania va avea o cifră de afaceri de circa 290 milioane de euro - cam nivelul din 2009 - cu 55 de magazine.
Am luat 2007 drept reper pentru că acela a fost anul în care a început extinderea agresivă. Emil Stefanov, CEO-ul Billa, este nemulţumit de creşterea "prea lentă" a numărului de magazine. „Cred că am fost chiar înceţi comparativ cu ceea ce oferă piaţa", nuanţează Stefanov.
Perspectiva companiei pe termen mediu este extinderea. Pentru următorii cinci şapte ani, Billa ar trebui să aibă „de cel puţin trei-patru ori mai multe magazine". Un obiectiv explicabil dacă ne uităm la dinamismul concurenţei. De exemplu, Carrefour Market (divizia de supermarketuri a francezilor de la Carrefour), ultumul intrat pe acest segment a deschis 29 de magazine în ultimii trei ani.
Extindere accelerată
Pentru a menţine ritmul de creştere şi statutul de lider pe segmentul de supermarketuri, Stefanov se extinde inclusiv în localităţi mici, precum Olteniţa (oraş cu mai puţin de 20.000 de locuitori) unde a fost deschis ultimul supermarket programat pentru 2010.
Se poate spune că Billa se aventurează în teritorii riscante? Stefanov este convins de contrariu, pentru că - spune el - o locaţie centrală într-un orăşel de provincie poate aduce mai multe vânzări decât un magazin dintr-o zonă foarte competitivă din marile oraşe. Şi, p