Rudele din Alba ale controversatului creator de maşini sport şi miliardar american John DeLorean îi caută "rădăcinile" prin comuna Şugag. "Cursa" magnatului a pornit de la conducerea GM şi a sfârşit la tribunal pentru trafic de droguri. Sursa: entermyworld.comSursa: ARHIVA PERSONALĂ
1 /.
Pe 19 martie 2005, americanul John DeLorean, fost "cap" al gigantului General Motors (GM) şi preşedinte al companiei auto DeLorean Motor Company (DMC) murea la vârsta de 80 de ani. Lăsa în urmă o biografie tulbure, plină de glorie, de imagini mondene şi de scandal, biografie ce începea cu o menţiune vagă: "fiul lui Zaharia Delorean, imigrant român".
Doi ani mai târziu, în 2007, România lui Zaharia îl ajungea din urmă, după mai bine de o sută de ani: un tânăr poliţist din Ardeal, Florin Delorean, îi contacta rudele rămase în viaţă şi le dădea vestea că undeva, pe lângă Sebeş, trăieşte ramura din România a familiei magnatului american. O veste privită întâi cu suspiciune, dar care apoi a bucurat. Câteva detalii trebuie însă trasate.
O definiţie americană
John Zachary DeLorean. Miliardar american de origine română, dezvoltator al unor maşini care au făcut istorie, ca Pontiac Firebird, Pontiac GTO, Pontiac Grand Prix sau DeLorean DMC-12 (popularizată pe post de "maşină a timpului" în seria de filme "Back to the future" - "Înapoi în viitor", regizată de Robert Zemeckis şi produsă de Steven Spielberg). Printre cei mai tineri directori ai GM, în anii 70, "tycoon" al industriei auto. Vânat de presă, soţ a patru femei rupte din revistele de modă. Om cu un vis: să pună pe picioare o companie auto proprie, DMC. Idee prăbuşită cu zgomot, după 1982, în urma lipsei de fonduri şi a unui scandal cu droguri care a zguduit America. A murit mai sărac decât fusese la vârful carierei (când deţinea proprietăţi de milioane de dolari), încercând să lan