Austriecii de la Raiffeisen au obţinut în trimestrul al treilea un profit net de 33 mil. euro din operaţiunile derulate în România, în creştere de peste 6 ori faţă de câştigul din aceeaşi perioadă din 2009.
Profitul operaţional a crescut cu 6,1%, până la 121 mil. euro, însă majorarea puternică a câştigului net a fost susţinută de înjumătăţirea costului cu provizioanele pentru pierderi din credite, până la 19 mil. euro, faţă de 40 mil. euro în trimestrul al treilea din 2009. Totuşi, faţă de trimestrul al doilea din 2010 provizioanele au fost mai mari cu peste 10%.
Cum a reuşit Raiffeisen să-şi diminueze cheltuielile cu provizioanele? "Îmbunătăţirea calităţii portofoliului, măsurile de restructurare şi vânzarea de credite neperformante au fost motivele acestei scăderi", potrivit raportului pe nouă luni publicat la Viena, care menţionează că în perioada ianuarie-septembrie au fost constituite provizioane considerabil mai mici decât în aceeaşi perioadă din 2009 atât pentru credite corporate, cât şi de retail. Creditele neperformante reprezintă 8,6% din total.
Banca şi-a vândut din portofoliu îndeosebi credite de retail. Activele totale ale Raiffeisen au scăzut cu 144 mil. euro în trimestrul al treilea, în timp ce pe nouă luni reducerea a fost de aproape jumătate de miliard de euro.
La sfârşitul lunii septembrie, creditele şi avansurile către clienţi însumau 4,10 mld. euro, în creştere cu 1,3% faţă de iunie, dar cu 2,2% sub nivelul din septembrie 2009 în condiţiile în care vânzările de credite noi şi refinanţările ţin cu greu pasul cu rambursările din partea clienţilor. Ca urmare, structura portofoliului a rămas aproape neschimbată: ceva mai mult de o treime sunt credite corporate, iar restul retail. Ponderea creditelor în valută a scăzut uşor, de la 64,3% în septembrie 2009 la 61,8% în septembrie 2010.
Cu toate că nu a int