Mai e până la Crăciun, dar sărbătoarea este prefaţată deja de o intensă activitate comercială şi la noi dar şi în Franţa. Sâmbăta trecută, de exemplu, s-a deschis la Strasbourg ediţia de anul acesta a Târgului de Crăciun. Putem vorbi de un adevărat fenomen turistic şi cultural.
Mai e până la Crăciun, dar sărbătoarea este prefaţată deja de o intensă activitate comercială şi la noi dar şi în Franţa. Sâmbăta trecută, de exemplu, s-a deschis la Strasbourg ediţia de anul acesta a Târgului de Crăciun. Putem vorbi de un adevărat fenomen turistic şi cultural.
Magia acestui târg de Crăciun alsacian este inegalabilă, şi ea atrage anual în jur de 2 milioane de vizitatori. Trebuie spus că şi primăria oraşului face un efort substanţial de investiţie: 2 milioane 5 sute de mii de euro sunt rezervaţi acestei operaţiuni.
Dar mai ales autorităţile locale veghează la capitolul calitate: artizanilor care îşi instalează cabanele în oraş li se cere, de exemplu, să vândă produse autentice şi nu aduse din China, să opteze pentru bucătăria locală şi nu pentru "panini", sau pentru banalele gogoşi de tip "churros" sau pentru cârnaţi "merguez".
Să reţinem însă că această manifestare este una tradiţională pentru că există de 440 de ani. Ea are deci o dimensiune comercială, dar şi un spirituală şi culturală. În piaţa Kleber, din centrul oraşului Strasbourg, un brad înalt de 30 de metri reprezintă axa simbolică a întregului târg care se extinde de fapt pe toate străzile din jur devenite pietonale cu această ocazie.
Societatea Naţională a Căilor Ferate Franceze prevede întotdeauna mai multe trenuri spre Strasbourg în această perioadă a anului, cu atât mai mult cu cât şi alte oraşe din Alsacia încep să intre în competiţia târgurilor de Crăciun.
Comitetul regional de turism spune că anual aceste târguri aduc regiunii între 300 şi 400 de milioane de euro, un a