Odată cu introducerea sistemului de franciză, compania şi-a ajustat reţeaua la noile condiţii de pe piaţă, reducând numărul de unităţi din oraşele mari şi controlând mai strict ceea ce se întâmplă în magazinele partenerilor, spune Florin Popa, directorul de vânzări şi distribuţie al Orange
Orange, numărul unu pe piaţa locală de telefonie mobilă, ar putea deschide anul viitor încă 25 de magazine în sistem de franciză, pe lângă cele 171 deschise din aprilie 2009 până în prezent, cea mai mare parte a lor urmând să fie localizate în sudul României, a declarat Florin Popa.
"Planul pentru anul viitor prevede, în acest moment, că vom deschide cel puţin încă 25 de magazine care vor fi localizate în special în zona de sud a ţării, pentru că aici avem o cotă de piaţă mai scăzută şi o distribuţie mai slabă", a spus Florin Popa. Până în acest moment, aproximativ 60 de companii au deschis cele 171 de magazine în sistem de franciză. "Există şi companii care au un singur magazin sau două şi companii care au mai multe. Cei mai mari parteneri au în jur de 18 până în 20 de magazine."
Sistemul de francize, introdus de Orange în aprilie 2009, îi permite companiei de telefonie mobilă să controleze strict în ce locaţii sunt deschise magazinele partenerilor, dar şi alte detalii precum numărul de angajaţi sau spaţiul.
Contractul de franciză este unul standard. El presupune de partea Orange transferul imaginii şi al know-how-ului şi al tehnologiei iar de partea partenerului investiţii iniţiale care presupun lucrările civile şi ulterior păstrarea unor standarde de calitate cu privire la oameni, la imagine, la reprezentarea în faţa clienţilor. Bugetul iniţial pentru un magazin care are în medie între 30 şi 40 de metri pătraţi presupune de partea francizatului investiţii în lucrări civile şi amenajarea magazinului de aproximativ 10.000 până la 15.000 de euro. Ora