ProTV, liderul pieţei de televiziune, care pe 1 decembrie îşi începe cel de-al 16-lea an de activitate, va miza pe forţele proprii pentru ca businessul să poată prospera anul viitor.
"Vom miza pe noi înşine pentru a atrage mai mulţi vizitatori. Suntem numărul 1 în televiziune, adică producem programele cele mai vizionate din România. Vorbim cu publicul nostru şi aflăm ce vrea, îl cunoaştem şi-i oferim calitate", spune Constantin Mocanu (41 de ani), directorul general al companiei ProTV.
Mocanu afirmă însă că "nu ne interesează să fim lideri cu orice preţ şi în orice slot". El recunoaşte că sunt intervale orare unde investiţia necesară pentru lidership ar fi prea mare faţă de posibilitatea slotului de a genera venituri. "Nu funcţionăm pentru a satisface orgolii, ci pentru a livra profit."
Compania Pro TV, ce deţine posturile ProTV, Acasă, Pro Cinema, ProTV Internaţional, Sport.ro şi MTV şi care este parte a grupului american de televiziune CME, este lider de piaţă pe toate segmentele orare ale targetului comercial, cu expecţia sloturilor 6.00 - 7.00 şi 12.00 - 13.00, de luni până vineri.
Compania Pro TV a raportat pentru nouă luni din an venituri de 109 mil. dolari (81 mil. euro), în scădere cu 9% faţă de perioada similară a anului trecut şi un profit operaţional (OBITDA) de 19 milioane de dolari (14 mil. euro), în scădere cu 50%.
"Fără a contesta cifrele, aş sublinia faptul că ele reprezintă o cotă de piaţă mai mare obţinută de grupul nostru în 2010 faţă de 2009", explică Mocanu, care a preluat conducerea executivă a operaţiunilor companiei anul trecut de la Adrian Sârbu, cel care a creat ProTV-ul şi care acum conduce de la Praga întregul CME, un grup cu o valoare de piaţă de 1,2 mld. dolari.
Mocanu spune că motivul care a stat în spatele scăderii încasărilor, "motiv evident şi dureros pentru toată piaţa", îl reprezintă scăde