Ce marci auto si-au majorat vanzarile in primele zece luni din acest an. Zece marci auto au inregistrat vanzari in crestere in primele zece luni ale acestui an comparativ cu aceeasi perioada din 2009 potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, patru dintre aceste marci fiind din categoria vehiculelor utilitare, iar trei, BMW, MINI si Porsche, fac parte din segmentul premium si de lux. In acelasi timp, in luna octombrie, penultima din cadrul programului "Rabla" in care se pot si casa masini mai vechi de zece ani, aproape 20 de marci auto au inregistrat o apreciere a vanzarilor, Opel si Seat marcand chiar un avans de trei cifre, valori nemaiintalnire de peste trei ani. Pe de alta parte, marci precum Saab, Jaguar sau Lada nu au reusit sa vanda luna trecuta nicio masina pe piata locala, in timp ce Lexus, Alfa Romeo, Dodge, Jeep sau Chrysler au avut vanzari de ordinul unitatilor. Spre comparatie, in luna iulie 14 marci auto inregistrau un rezultat pozitiv, in timp ce in primele sapte luni 13 branduri erau pe plus, potrivit APIA, anunta ZF.ro.
Harta interactiva: Cum a evoluat deficitul tarilor UE. Inainte de declansarea crizei financiare o parte din tarile ce compun Uniunea Europeana reuseau sa tina cheltuielile sub control si chiar sa inregistreze excedente bugetare. In 2009 insa, toate tarile au trecut pe deficit. Deficitul bugetar este unul dintre cei mai importanti indicatori care arata disciplina finantelor unei tari. De asemnea, investitorii penalizeaza tarile cu deficite excesive, lucru reflectat in randamentele cerute la obligatiunile suverane, precum si in costul asigurarii datoriei (CDS). Cheltuielile nesustenabile facute de state de la inceputul crizei financiare (apoi si economice) au dus la o crestere foarte mare a datoriei, intr-un timp foarte scurt. Practic, tarile care au cheltuit mai mult decat isi pot permi