“Este o perioada aglomerata, daca doriti mai multe detalii puteti trece pe la noi la fabrica”. Astfel suna raspunsul unui producator de steaguri din Romania care se pregateste pentru Ziua Nationala. Chiar daca actuala criza financiara si-a pus amprenta si asupra acestui tip de afacere, institutiile bugetare micsorandu-si fondurile fata de alti ani, companiile de profil vorbesc de cresteri ale vanzarilor de pana la 50% in apropierea zilei de 1 Decembrie.
O afacere profitabila, asa caracterizeaza Adrian Dragomir business-ul cu steaguri pe care il conduce – Fabrica de Steaguri. Acesta se asteapta ca vanzarile de steaguri ale Romaniei sa inregistreze in acest an un avans de 10-20% cu ocazia Zilei Nationale.
Cei mai importanti clienti sunt institutiile statului, companii, hoteluri, ambasade, cluburi sportive, dar si persoane fizice. Costul unui steag, cu dimensiuni standard, poate varia de la 12 la 35 de lei, in functie de material si de finisaje. Pentru drapelele de dimensiuni mari si materiale speciale, cum ar fi drapelul arborat pe Arcul de Triumf din Capitala, pretul poate ajunge si la 2.000 de lei, afirma Dragomir.
In timpul unui an calendaristic vanzarile de astfel de steaguri se pot situa intre 2.000 si 5.000 de bucati.
Firma pe care o conduce executa orice tip de drapele, de orice dimensiuni. Un exemplu il constituie cel mai mare catarg din tara (cu o inaltime de 25 de metri) instalat la Constanta de Ziua Tricolorului.
La randul sau, Vlad Balan, directorul general al firmei Metropolis Com din Sibiu, declara ca in perioada dinaintea Zilei Nationale se obtin cele mai mari vanzari de drapele nationale standard, in timp ce pentru steagurile imprimate de format mare pentru catarge, vanzarile sunt constante pe parcursul anului.
In cazul sau principalii clienti sunt institutiile statului, care achizitioneaza drapele standard, ins