Evenimentul Zilei a publicat în exclusivitate noua variantă a taxei auto propusă de ministrul mediului, Laszlo Borbely Guvernului. Conform notei de fundamentare a Ordonanţei de Urgenţă taxa de poluare va fi mai mare după principiul “poluatorul plăteşte”. Totodată se va schimba şi modalitatea de calcul a taxei.
Evenimentul Zilei a publicat în exclusivitate noua variantă a taxei auto propusă de ministrul mediului, Laszlo Borbely Guvernului. Conform notei de fundamentare a Ordonanţei de Urgenţă taxa de poluare va fi mai mare după principiul “poluatorul plăteşte”. Totodată se va schimba şi modalitatea de calcul a taxei.
Potrivit EvZ, maşinile cumpărate până pe 31 decembrie, vor plătii vechea taxă. În cazul maşinilor echipate cu motor diesel prevăzute din construcţie cu filtru de particule, fapt confirmat de Regia Autonomă "Registrul Auto Român", cuantumul taxei se reduce cu 25%.
În plus, pentru autovehiculele achiziţionate pentru înmatricularea în România înainte de data de 31.12.2010 şi care nu au fost înmatriculate până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se aplică nivelul taxei pe poluare pentru autovehicule prevăzut în vechea Ordonanţă cu modificările ulterioare.
Pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, taxa se calculează pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) şi a taxei specifice exprimate în europer 1 gram de CO2.
Odată cu introducerea taxării autovehiculelor cu motoare Euro 5, se preconizează un nivel relativ scăzut al acesteia, care să asigure menţinerea cererii pentru aceste vehicule, arată ministerul mediului.
Totodată potrivit notei de fundamentare a Ordonanţei de Urgenţă se va intensifica aplicarea principiului „poluatorul plăteşte”, prin diferenţierea mai accentuată a taxării între normele de poluare, în defavoarea normelor inferioare. Liliana Simionescu
Evenime