Procurorii au trimis în judecată 13 angajaţi ai combinatului siderurgic, care au reuşit performanţa să fure 17 rulouri de tablă
Megafurtul de tablă s-a petrecut în noaptea de 12 spre 13 ianuarie 2008, când, cu complicitatea unui mecanic de locomotivă şi a unui impiegat de mişcare, 13 angajaţi ai Arcelor Mittal Galaţi, muncitori şi maiştri, au pus la cale sustragerea a 17 rulouri de tablă în greutate totală de 57,33 de tone, a căror valoare se ridică la 121.578 de lei.
Rulourile au fost scoase din incinta secţiei Laminorul de Benzi la Rece, încărcate într-o garnitură feroviară uzinală şi scoase fără probleme pe poarta combinatului siderurgic. Procurorii au constatat ulterior că impiegatul de mişcare nu trecuse în Registrul de căi libere mişcarea convoiului feroviar. Furtul a fost descoperit la vremea respectivă de jandarmi.
"17 rulouri de tablă zincată, asta au capturat jandarmii gălăţeni, pe raza societăţii Arcelor Mittal, în data de 13 ianuarie 2008, în jurul orei 06.00, în zona „POSADA", în apropiere de Movileni, lângă calea ferata. Din declaraţiile echipajului de intervenţie, se pare că în acea zonă a oprit un „tren fantomă", din care au fost descărcate rulourile de tablă zincată amintite mai sus. Acestea au fost descărcate cu ajutorul garniturii de tren oprită şi a unor cauciucuri pentru amortizare pentru menţinerea calitativă a tablei", declarat Costin Barbu, purtătorul de cuvânt al Jandarmeriei Galaţi la vremea respectivă.
Jandarmii şi-au dat seama de acest lucru prin găsirea unor urme de wolă care duceau spre locaţia respectivă, drept pentru care au trecut la cercetarea locului. Astfel, au găsit rulourile, toate în acelaşi loc, astfel rezultând faptul că trenul a oprit pentru a fi descărcată marfa. Singura nemulţumire a jandarmilor a fost determinată de faptul că nu a fost identificat nici un suspect la faţa lo