După ani de pierderi şi alte câteva încercări nereuşite de restructurare, CFR Călători şi CNCF "CFR" SA îşi încearcă din nou norocul. O altă restructurare este prevăzută pentru cele două sectoare feroviare, în condiţiile în care cel puţin pentru CFR Călători, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a propus chiar declararea insolvenţei.
Cu gânduri mai bune, de această dată, şi mai ales la recomandarea FMI, Ministerul Transporturilor şi-a propus o variantă mai prietenoasă – restructurarea sistemului feroviar. Cum programul amplu are nevoie de consultanţă, s-a organizat rapid şi o licitaţie. Caietul de sarcini a cerut ca viitorul consultant să aibă experienţă serioasă în sectorul feroviar, de minimum trei şi maximum cinci ani.
Surse din minister vorbesc însă despre o altă afacere servită pe tavă unei mai vechi firme de casă a Ministerului Transporturilor – Seneca. Firma de consultanţă vine de peste Ocean şi a fost cea care s-a ocupat de buna reorganizare a întregului sistem feroviar românesc în 1998.
Reprezentanţii Seneca i-au dat chiar şi o diplomă de competenţă lui Mihai Necolaiciuc, devalizatorului CFR-ului, dar şi viză de America, obţinută la invitaţia oficialilor firmei de consultanţă. Seneca a întrerupt prietenia cu Ministerul Transporturilor în vremea lui Miron Mitrea, dar acum are deja un contract de consultanţă cu Metrorex. Bineînţeles că, la deschiderea ofertei publicate de cele două companii, Seneca a fost prezentă.
În vederea reorganizării, cele două companii au publicat pe site-ul de licitaţii publice şi o cerere de ofertă pentru consultanţă privind strategia de restructurare. Valoarea contractului CFR Călători este de 399.000 ron, iar oferta CFR Infrastructură este de 428.620 ron.
Viitorul consultant trebuie să prezinte un program în 30 de zile de la semnarea contractului. Sindicaliştii sunt de p