Rolul serviciilor de consiliere şi orientare profesională este acela de a-i ajuta pe elevi să-şi aleagă din paleta de opţiuni acea meserie potrivită abilităţilor şi aptitudinilor fiecăruia. Sfatul specialiştilor este să se adreseze mai întâi consilierilor specializaţi în acest sens din cadrul şcolilor sau, după caz, din afară.
Pentru a se asigura că vor reuşi să facă performanţă în cariera aleasă, este bine ca alegerea meseriei să se facă în urma unei analize specializate. „Familia îi poate încuraja într-un mediu sau altul. Ei îşi pot dori, în funcţie de atractivitatea meseriilor, o profesie sau alta. Însă, în realitate, fără identificarea certă a aptitudinilor, nu ar putea să rămână pe termen lung într-o profesie pentru că nu vor atinge performanţa. În acest sens, consilierea îi poate ajuta să-şi cristalizeze opţiunea bazată pe autodezvoltare - cunoaşterea clară a aptitudinilor şi abilităţilor personale“, a declarat Andreea-Mihaela Niţă, coordonator studiu, program consiliere şi monitorizare realizat în cadrul proiectului „CONSEL – Consilierea elevilor pentru o tranziţie facilă de la şcoală la viaţa activă“, finanţat prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU) 2007 – 2013, Axa prioritară 2 („Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii“), DMI 2.1. („Tranziţia elevilor de la şcoală la viaţa activă“) şi derulat în această perioadă de Societatea de Cercetare, Leadership, Management, Marketing şi Cultură Organizaţională, în parteneriat cu ISJ Dolj şi ISJ Argeş.
Cum îşi aleg elevii o carieră
La masa rotundă organizată săptămâna aceasta pentru diseminarea rezultatelor obţinute în urma Cercetării Sociologice, s-a atras atenţia şi asupra faptului că, pentru majoritatea elevilor, consilierea şi orientarea şcolară nu reprezintă factorii cu rol activ în alegerea şi dezvoltarea car