Pe lângă Johnson Controls, care a început chiar recrutările de personal pentru fabrica pe care o va pune în funcţiune în incinta Ford, alţi furnizori au ales să îşi deschidă operaţiuni în curtea fabricii auto din Craiova. Este vorba despre companii de calibru din industria componentelor auto. Multe dintre aceste firme îşi deschid pentru prima dată facilităţi de producţie în România. Aflaţi din GdS care sunt furnizorii ce vin la Craiova.
Companiile care urmează să lucreze cu Ford roiesc în jurul fabricii, pentru a-şi pregăti operaţiunile necesare lansării celui de-al doilea model Ford care se va produce la Craiova, începând din partea a doua a anului viitor. Pentru prima dată, oficialii Ford România au discutat în mod public, săptămâna trecută, despre furnizorii cu care va colabora Ford. Ei îşi vor deschide operaţiuni fie în fabrică, fie în jurul ei, fie vor aduce componentele auto de pe lângă Piteşti, unde au deja făbricuţe, pentru că mulţi dintre ei sunt şi furnizori Dacia. Preşedintele Ford România, Dionisio Campos, a anunţat, în cadrul unui eveniment auto (Auto România 2010), organizat în Capitală de Asociaţia Constructorilor Auto din România, că Ford are deja 20 de furnizori. „În total, în România avem aproape 20 de furnizori. Dintre aceştia, cinci sau şase sunt comuni cu Dacia şi sunt amplasaţi în Piteşti, dar cifra aceasta este relativă deoarece unii dintre ei au două sau mai multe amplasamente. De asemenea, vom vedea şi investiţii greenfield, aproape de uzină“, a spus Dionisio Campos. Faptul că 20 de furnizori au semnat deja contracte cu Ford arată că lucrurile încep să se mişte în ceea ce priveşte fabrica auto din Craiova. Unii furnizori recrutează deja personal, iar alţii îşi stabilesc locaţia în curtea uzinei craiovene. Venirea furnizorilor este un prilej pentru forţa de muncă superspecializată pe un anumit domeniu să îşi găsească locuri de