Steaua este cel mai activ club din Romania in ceea ce priveste marketingul, insa impresia lasata de noile produse ale "ros-albastrilor" este mai degraba una de aprozar.
Cel mai iubit club din tara noastra a lansat in cursul anului trecut doua sortimente de vin, merlot si feteasca alba, ambele sub brandul Steaua. Recent, oferta s-a imbogatit cu "Steaua Cola" si cu berea "Steaua".
La o prima vedere, initiativele gruparii din bulevardul Ghencea par excelente, mai ales ca, in Romania, nimeni nu a mai incercat asa ceva. Daca cineva aprofundeaza putin oferta stelistilor, o sa descopere destul de mult amatorism.
Atat cola "Steaua" cat si berea cu acelasi nume vin in ambalaje ieftine, ce nu aduc vreo noutate in afara brandului consacrat, elementele grafice par facute de incepatori iar aspectul general este neatractiv. Emblema clubului "ros-albastra" este afisata ostantativ, supra-dimensionata, incat mai mult irita ochiul potentialului cumparator.
Cum bucurestenii sunt totusi fosti campioni europeni, echipa cu pretentii si renume, produsele oferite spre vanzare in nume propriu ar trebui sa fie din gama premium, insa noile bauturi "Steaua" arata ca unele luate de pe raftul unui aprozar de tara.
Iata cum o campanie de marketing, in teorie buna, poate face mai mult rau decat bine. In loc sa urmeze exemplul marilor cluburi de pe continent, care aleg parteneriate cu producatori consacrati, ce au deja un renume in domeniu, stelistii au ales lansarea unor produse complet noi, ale caror sanse de impunere sunt mici. Pe termen scurt este posibil chiar un boom al vanzarilor, data fiind noutatea produselor, insa in perspectiva lucrurile nu arata bine, mai ales ca nimeni nu va cumpara berea "Steaua" doar pentru Steaua, ci, in special, pentru continut.
Steaua este cel mai activ club din Romania in ceea ce privest