Vremea nefavorabila care s-a abatut asupra Capitalei de 1 decembrie a pus in mare dificultate transportul aerian, cateva zeci de curse fiind amanate sau anulate pe Aeroportul International Henri Coanda din Capitala. Reprezentantii aeroportului si ai companiilor aeriene au pus totul pe seama conditiilor meteo nefavorabile si a fenomenului de "freezing rain". Mai multe persoane care aveau planuite miercuri curse cu compania aeriana Tarom, desi au inteles motivul pentru care avioanele nu pot decola, s-au plans ca situatia a fost ingreunata de ineficienta cu care a intervenit compania care se ocupa cu procesul de degivrare al aeronavelor.
Pe Otopeni sunt doua firme de handling si transport pasageri, ambele ocupandu-se si de procesul de degivrare a avioanelor. Una dintre ele este SC Menzies Aviation SA, care este filiala din Romania a firmei-mama Menzies, cu sediul la Londra, iar cea de-a doua firma este SC Globe Ground Romania SRL. Societatea, infiintata in 1992, a avut sediul in Bucuresti pana in 2007, dupa care s-a mutat in Otopeni.
Globe Ground, acuzata ar fi intervenit ineficient
HotNews.ro a relatat miercuri despre problemele aparute pe aeroportul Henri Coanda din cauza conditiilor meteo nefavorabile. Mai multi pasageri de pe aeroport care au avut de suferit de pe urma anularii curselor din cauza conditiilor meteo ne-au povestit ca, din ce au vazut, procesele de degivrare a avioanelor Tarom nu s-ar fi desfasurat in timp util si ca avioanele ajungeau sa inghete imediat dupa ce se termina dezghetarea lor. Firma care este contractata de catre compania Tarom sa se ocupe de procedura de degivrare este SC Globe Ground SRL.
"Suntem in aeroport de la 6:30. Aveam o cursa pentru Viena. Am fost imbarcati la ora 8:00, iar apoi am fost dati jos. Am stat 3 ore in aeroport. Apoi iar am fost imbarcati, am decolat, am zburat 15 minute si