Structura participanţilor din acest sector s-a schimbat radical faţă de perioada de boom
Proprietarii activi sunt: cei care doresc să vândă peste preţ, cei care merg în media de piaţă a preţurilor şi cei care negociază sub preţ
Clienţii prezenţi sunt cei care caută o locuinţă, cei care doar tatonează terenul şi speculatorii
În perioada de boom imobiliar proprietarii şi clienţii activi de pe piaţa imobiliară nu se clasificau în multe categorii. Proprietarii prezenţi în acea perioadă în imobiliare erau doar cei care voiau să-şi vândă proprietăţile la un preţ cât mai mare. În ceea ce privesc clienţii aceştia erau clasificaţi în două categorii: fondurile imobiliare şi utilizatorii finali. Dar ce era în 2008 astăzi este istorie, iar acum clasificările s-au schimbat total.
"În momentul de faţă proprietarii din piaţă se împart în trei categorii: cei care doresc să vândă peste preţ, cei care merg în media de piaţă a preţurilor şi cei care sunt dispuşi să coboare preţul acolo unde întâlnesc aşteptările cumpărătorilor", a declarat, pentru Curierul Naţional, Mihai Stan, director general al portalului imobiliar TopEstate.ro.
Clienţii - mai pretenţioşi pentru că ştiu că sunt într-o situaţie favorabilă lor
Dacă în urmă cu doi ani clientul nu era considerat atât de important de către vânzătorii de case, acum situaţia s-a schimbat şi a revenit la situaţia normală dintr-o economie de piaţă, când cumpărătorul este cel care dictează regulile. "Atât cumpărătorii cât şi chiriaşii sunt cu mult mai pretenţioşi, pretinzând flexibilitate de la intermediari şi de la proprietari", a mai spus Mihai Stan.
În piaţă există clienţi interesaţi să cumpere şi analizează toate ofertele în scopul achiziţionării. "Însă sunt foarte mulţi vizitatori sau aşa-numiţii turişti imobiliari care au ca scop doar să evalueze piaţa, ţinând cont că nu au de pl