De mâine, regia Autonomă de Transport în Comun (RATC) va înlocui cele nouă troleibuze de pe liniile 48 şi 48 barat cu zece autobuze MAZ.
UPDATE ora 13.00:Şoferii de troleibuz susţin decizia reprezentanţilor RATC. „Călătorii nu vor fi afectaţi, staţiile rămân aceleaşi, iar eu voi fi mutat pe autobuz“, opinează Cornel Flaut (41 de ani), şofer.
Valerica Achiţei (54 de ani) consideră că autobuzele sunt mult mai bune. „Merg mult mai repede şi nu mai suntem nevoiţi să mergem cu nişte rable“, a spus femeia.
În loc de 9 troleibuze pe liniile 48 şi 48 barat, RATC va introduce 10 autobuze pe care le are în parcul auto, de sâmbătă. Troleibuzele scoase din uz vor fi conservate până când vor putea fi puse în vânzare. Ele au fost achiziţionate în anii 2000. Potrivit site-ului RATC Constanţa, parcul auto al regiei numără 15 troleibuze ROCAR achiziţionate în 2002 şi 5 marca DAC cumpărate în anul 2000. Costurile transportului în comun cu autobuzul vor fi reduse, spun reprezentanţii RATC, iar călătorii vor avea de aşteptat mai puţin în staţii. „Vineri este ultima zi când vor circula troleibuzele în Constanţa. Decizia am luat-o pentru că a scăzut numărul călătorilor, iar întreţinerea unui troleibuz este mult mai scumpă decât a unui autobuz. Pentru autobuze avem nevoie de un singur om, pe când pentru troleibuze avem nevoie de patru oameni, care trebuie să asigure staţiile şi întreţinerea reţelelor. În plus, autobuzul este mult mai mobil", a precizat Dumitru Coiciu, directorul RATC. Preşedintele Asociaţiei Transira, Silviu Sîntea, cel care militează pentru transportul ecologic în toată ţara recunoaşte problemele de la Constanţa, dar consideră că ar putea fi luate şi alte măsuri. „De vină este managementul defectuos, preţul mare al legitimaţiilor de călătorie şi reaua- voinţă a primăriei şi a consiliului local Constanţa. De ce în alte oraşe există transport electric, s