La nivelul anului trecut, aproape 10% din Produsul Intern Brut şi peste 10% din exporturi au fost automobile sau componente auto, iar în contextul în care Ford anunţă o producţie comparabilă cu cea a uzinei Dacia, acest procent ar putea creşte la peste 15% după anul 2013.
Pentru producătorii de componente participanţi la conferinţa Auto România organizată de Asociaţia Constructorilor de Automobile este o mană cerească: la Dacia producţia creşte constant de şase ani, iar Ford România promite planuri cel puţin la fel de ambiţioase - o capacitate de producţie de 300.000 de maşini şi motoare în 2013 şi o producţie efectivă de cel puţin 200.000 de unităţi.
La finele unei conferinţe de săptămâna trecută, în faţa lui Dionisio di Campos, preşedintele Ford România, şi a lui Patrick Leclerc, directorul de achiziţii al Automobile Dacia, s-a format câte o coadă interminabilă de directori ai companiilor producătoare de componente auto, dornici să dea mâna, să facă un schimb de cărţi de vizită sau să schimbe câteva vorbe cu cei doi. Miza o reprezintă semnarea unui contract care ar garanta furnizorului venituri de milioane de euro anual, scrie revista Business Magazin.
În toamna anului 2008, la şase luni după ce Ford a preluat oficial cheile uzinei auto din capitala Olteniei, John Fleming, pe atunci preşedinte al Ford Europa şi cel care a decis ca marca americană să intre în România, venea la Bucureşti cu o delegaţie alcătuită din 40 de producători de componente, cărora să le fie prezentată situaţia uzinei şi planurile de viitor.
Acum, la aproape doi ani de atunci, Dionisio di Campos anunţă că Ford va demara producţia lui B-Max, viitorul model de clasă mică ce va fi asamblat exclusiv la Craiova, dar şi un ritm constant de 85 de utilitare Transit Connect pe zi.
Salariile, o problemă?
Una dintre problemele cu care se confruntă industria