Actiunile Daimler A.G. pot fi tranzactionate, incepand cu data de 23 de noiembrie, pe sistemul alternativ de tranzactionare (ATS) al BVB. Lichiditatea in piata este furnizata de un market maker care se obliga sa asigure disponibilitatea continua a unor pachete de cate 200 de actiuni atat la vanzare cat si la cumparare.
Blocul minim de tranzactionare este de o actiune, in timp ce spread-ul maxim dintre preturile de cumparare si de vanzare (diferenta dintre bid si ask) pe care market maker-ul se obliga sa il ofere este de 1%. Actiunile sunt admise la tranzactionare la Deutsche Boerse si Boerse Stuttgart.
Daimler are o capitalizare de 53 miliarde de euro, fiind cea mai mare compania auto din Europa dupa valoarea de piata. Se tranzactioneaza la de 17 ori profitul net pe ultimele 12 luni, usor peste media sectorului european de 16,84, si sub media de 20,7 la nivel global. Din perspectiva multiplului P/BV compania este subevaluata (P/BV 1.54) atat in comparatie cu sectorul auto european (P/BV 1,87) cat si cu cel global (P/BV 2,71).
Compania are expunere pe piata auto globala, profitand astfel de ritmurile mai mari de crestere din tarile emergente, cum este cazul Chinei unde vanzarile au avut in acest an rate impresionante de crestere. Dezavantajul comertului global consta in riscul valutar, profitabilitatea companiei avand de suferit in contextul in care euro se depreciaza in fata valutelor aferente tarilor pe care Daimler are expunere (rezultatele companiei sunt calculate in euro).
In 8 din ultimii 9 ani, exceptie facand anul 2009, compania a acordat dividende pentru actionari la o rata medie de alocare de 50%. De exemplu in perioada 2005-2007 randamentul mediu al dividendelor a fost de 4% cu mult peste media inflatiei din Germania in acea perioada (1.8%). Frecventa cu care compania obisnuieste sa imparta dividen