Dupa doi ani dificili, cu bugete in continua scadere si fara vizibilitate pe termen lung, Radu Florescu, fondatorul Saatchi & Saatchi Romania, prevede o crestere de 10-15% in 2011 pentru compania sa. Asii din maneca lui Florescu: clientii noi, proiecte europene si un parteneriat cu Sony.
“Este prima oara, dupa doi ani, cand am asa o viziune buna despre anul viitor”, spune Radu Florescu, fondator si CEO al grupului Centrade. Dupa un 2009 in care cifra de afaceri a grupului - care include agentiile Saatchi & Saatchi (publicitate), Saatchi & Saatchi X (BTL), Zenith Media (media), Saatchi & Saatchi PR (relatii publice), Pantone Studios (productie), Cable Direct (regie de vanzari) si Kubis (online) - a scazut cu circa 35% in euro, in ritm cu scaderea pietei de publicitate, si un 2010 la fel de incert, managerul vede in sfarsit crestere anul viitor.
Anul acesta, grupul Centrade si-a pregatit terenul pentru 2011, spune Florescu. A relansat activitatile de new business, castigand, cu agentiile Saatchi & Saatchi si Saatchi & Saatchi X, 10 clienti noi din 12 pitchuri la care au participat. Printre conturile nou intrate in portofoliul agentiilor se numara Tnuva, Philip Morris, Kraft, SABMiller (Peroni) si BASF. Cat despre Zenith Media, motorul grupului Centrade, cu afaceri de 41 milioane euro anul trecut, Florescu spune ca a castigat probabil toate pitchurile la care a participat. “Cu Maria Tudor (managing director Zenith Media – n.r.) e mai usor. Maria a avut o simpla intalnire, fara licitatie, si a castigat un client”.
Clientii noi au compensat taierile generale de bugete de anul acesta, sustine fondatorul Saatchi. Chiar daca nu inainteaza o estimare a cifrei de afaceri a grupului in 2010, Florescu spune ca marja de profit se situeaza intre 10 si 11% din cifra de afaceri anul acesta.
“Eu sunt de parere ca in 2011 va fi mai bine. Pentru noi, la Sa