ProTV, liderul pieţei de televiziune, a fost pe 1 decembrie, ziua în care a aniversat 15 ani de existenţă, lider absolut de audienţă la nivelul întregii zile, atât pe publicul din mediul urban, cât şi pe publicul comercial cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, surclasându-şi principalul competitor, Antena 1, parte a grupului Intact.
Audienţa medie obţinută de ProTV pe întreaga zi a fost de 5,8 puncte de rating pe întreg publicul din mediul urban, cu o cotă de piaţă de 22,6%. Pentru publicul comercial din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, audienţa medie a fost de 5,6 puncte de rating, iar cota de piaţă a ajuns la 27%. Antena 1, următoarea clasată, a avut pentru publicul din mediul urban o audienţă medie de 2,7 puncte de rating şi 10,6% cotă de piaţă, iar pentru publicul comercial din mediul urban o audienţă medie de 2,2 puncte de rating şi 10,6% cotă de piaţă.
Un punct de rating pentru tot mediul urban este echivalentul a 115.000 de telespectatori, iar pentru main target este echivalentul a 51.500 de telespectatori, ceea ce înseamnă că în prima zi a lunii decembrie, la nivelul întregii zile, circa 667.000 de români din mediul urban au urmărit ProTV, în timp ce 310.000 au optat pentru Antena 1.
ProTV şi-a menţinut poziţia de lider şi în prime-time (intervalul de audienţă maximă - 19.00 - 23.00), cu o audienţă medie de 11,7% şi o cotă de piaţă de 25,1% pe publicul din mediul urban, dublu faţă de Antena 1, care a obţinut 5,9 puncte de rating şi 12,7% cotă de piaţă. Situaţia este similară şi pe publicul comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani. ProTV obţinea 11,3 puncte de rating şi 30,2% cotă de piaţă, iar Antena 1, 4,2 puncte de rating şi 11,3% cotă de piaţă.
Ştirile ProTV de la ora 19.00, principalul program de ştiri al zilei, a fost de asemenea lider absolut de audienţă, atât pe publicul di