Pentru început, linia fizică Aceasta este prima colaborare de spectacol a membrilor dramAcum, mai vechi sau mai proaspeţi, regizori şi dramaturgi. dramAcum a beneficiat de o finanţare din partea Fondului Cultural Naţional pentru o perioadă de documentare la Roşia Montană. Spectacolul de la Maghiarul din Cluj, cu o structură de puzzle, e alcătuit din şapte episoade, ale căror elemente de coeziune sînt actorii şi tema: 1. ? de Gianina Cărbunariu, 2. Ce poţi lăsa în urmă de Peca Ştefan, regia Radu Apostol, 3. Puşcaşul de Peca Ştefan, regia Andreea Vălean, 4. Bani pentru cauză de Peca Ştefan, story&personaje®ia Andreea Vălean – (aici intervine pauza spectacolului), 5.Politicienii îşi scriu singuri scena, regia Gianina Cărbunariu (un colaj audio de declaraţii politice, „rulat“ în timpul pauzei), 6. Australia de Peca Ştefan, regia Gianina Cărbunariu, 7.Blestemul moştenirii Gritta, scenariul Radu Apostol şi Peca Ştefan, regia Radu Apostol. Ultimul „episod“ explică şi titlul – bătrîna Florica Gritta (jucată de Csilla Albert) vorbeşte – în ceea ce începe ca o reconstrucţie a interviului de documentare – despre frumuseţea „(pe linie) fizică şi (pe linie) politică“ a proiectului iniţiat de artiştii care-o vizitează. Spectacolul se joacă, alternativ sau concomitent, în maghiară, română şi engleză. Roşia Montană – Verespatak, în maghiară, Alburnus Maior, în latină – e o localitate din judeţul Alba (pe lîngă Abrud) ce-şi trage numele de la infiltraţiile de reziduuri miniere care au colorat apa freatică. Mai are acum în jur de 3.000 de locuitori, dintre care mai puţin de o sută sînt maghiari şi aproape 300 – romi/ ţigani. A fost dintotdeauna o zonă minieră şi a intrat în atenţia generală, acum aproape un deceniu, datorită proiectului companiei canadiene Gabriel Resources de exploatare a aurului prin tratare cu cianuri, care a polarizat opinia publică între susţinători şi c