Şoferii indisciplinaţi vor putea fi amendaţi mai uşor, indiferent de ţara în care încalcă regulile.
Nu mai puţin de 37.000 de şoferi din state ale Uniunii Europene au rămas neamendaţi după ce au încălcat regulile de circulaţie pe teritoriul ţării noastre. Informaţia a fost făcută publică de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, iar cifrele oficiale ale UE mai relevă faptul că şoferii aflaţi în străinătate reprezintă 5% din trafic, dar sunt responsabili pentru 15 procente din numărul de nereguli privind excesul de viteză. Cei mai mulţi rămân nepedepsiţi, deoarece este imposibilă urmărirea lor după întoarcerea în ţara de origine.
De acum, însă, lucrurile s-ar putea schimba radical, o dată cu emiterea unei noi directive a Uniunii Europene, care va permite înfiinţarea unei reţele electronice pentru schimbul de date, care face posibilă transmiterea informaţiilor necesare între ţara în care s-a comis infracţiunea şi cea în care este înregistrat automobilul. După identificarea numelui şi a adresei proprietarului, acestuia i se va trimite o înştiinţare.
Şeful Poliţiei Române, Lucian Diniţă, a explicat pentru România Liberă că directiva reprezintă într-adevăr un pas înainte, dar nu va fi uşor de aplicat, pentru că statele UE nu au ajuns la un consens în ultimii patru ani. Piedica majoră ar fi fost întrebarea „Unde se trimit procesele verbale?". În momentul de faţă, un şofer din UE care încalcă regulile de circulaţie este amendat ca şi unul român. Se schimbă însă lucrurile dacă şoferul nu plăteşte pe loc.
„E, atunci eu unde îi trimit procesul verbal? Că n-are adresa trecută nici pe buletin, nici pe permis. Aşa arată documentele de identificare din ţările UE: fără adresă. Şi atunci eu ce fac? Nu am posibilitatea să-l execut", spune şeful Poliţiei Rutiere. Excepţie fac faptele mai grave, care se pedepsesc cu luarea permisului şi a certificatului de înm