Elementele grafice care definesc astazi marile companii n-au fost mereu aceleasi. Pe parcursul anilor, majoritatea celor mai cunoscute logo-uri au fost redesenate si restilizate de mai multe ori pana sa ajunga sa arate asa cum le stim astazi.
Unele dintre aceste logo-uri sunt neschimbate de zeci de ani, dar chiar si asa identitatea firmei "a apucat" sa fie asociata cu mai multe reprezentari grafice. In aceasta categorie intra, printre altii, niponii de la Canon, dar si producatorul de telefonie Motorola.
Varianta actuala a unui logo nu este neaparat si cea cu care se si asociaza cel mai usor produsul, in constiinta consumatorilor fiind intiparite mai bine variante precedente ale logourilor, asa cum este cazul celor de la Kodak sau Pepsi.
Mai jos va prezentam evolutia catorva dintre cele mai cunoscute logo-uri la nivel mondial.
Desi pare absolut firesc ca identitatea vizuala a celor de la Apple sa fie marul, primul logo al companiei "gravita" mai mult in jurul lui Newton.
In cei peste 100 de ani de existenta, Kodak si-a regandit elementele vizuale de cel putin sase ori, cea mai semnificativa schimbare avand loc in 1971.
Actualul logo al celor de la MasterCard are o "vechime" de 20 de ani, timp in care a fost restilizat o singura data.
Logo-urile producatorului de echipament sportiv Nike si a celor de la Nestle au suferit in timp unele dintre cele mai putine modificari, principale elemente grafice ramanand aceleasi inca de la inceputuri.
Spre deosebire de concurentii de la Coca Cola, care nu si-au modificat logo-ul de peste o suta de ani, cei de la Pepsi s-au folosit in timp de peste zece elemente grafice diferite pentru a-si consolida imaginea in perceptia consumatorilor.
M