Procentual, românii cumpără de două ori mai multe SUV-uri decât francezii, depăşind multe alte ţări europene la acest capitol. Culmea, proprietarii le folosesc la urcat bordurile, nu munţii. Sursa: VLAD STĂNESCUSursa: DAN ARSENIE
1 /.
În Marea Britanie li se spune "tractoarele din Chelsea", aluzie la posesorii lor, bogătaşii din luxosul cartier londonez care nu concep să le lipsească un SUV din colecţia personală.
În România, aceste maşini au devenit prezenţe obişnuite în parcările mallurilor, clădirilor de birouri şi pe trotuarele înalte. Cum proprietarii nu prea le duc la munte, le pun la suit borduri.
În 2010, una din nouă maşini cumpărate de români este un SUV (11% din totalul parcului auto), arată statisticile Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Dacă este să comparăm datele cu cele din Franţa (unde SUV-urile reprezintă doar 5% dintre maşinile nou-vândute în 2009), înseamnă că vorbim despre o dragoste cu năbădăi între români şi aceste maşini masive, cu roţi groase.
Ungurii, mai puţin atraşi de SUV
Dacă francezii au un interes în a limita numărul de SUV-uri, deoarece nu prea produc modele de succes din această categorie, putem compara datele cu cele de la vecinii unguri, unde doar 6,5% dintre maşinile nou-cumpărate anul trecut au fost SUV-uri. Ciudat este însă că omul care cumpără SUV nu prea călătoreşte la munte. Cei mai mulţi nu au nici măcar o familie numeroasă. Chiar analizele interne ale producătorilor de SUV-uri arată că vasta majoritate a cumpărătorilor nu îşi iau SUV pentru că le trebuie, ci pentru simplul motiv că îşi permit să îl aibă. Singurul argument care stă în picioare este starea drumurilor din România.
Omul în SUV: bogat, claustrofob închipuit
La 1 decembrie, pe la orele prânzului, parcarea unui supermarket din Capitală era plin