Construcţia autostrăzii Transilvania va continua şi anul viitor, chiar dacă bugetul de stat va finanţa mai mult proiecte din bani europeni, a declarat astăzi premierul Emil Boc, precizând că Executivul caută noi surse de finanţare pentru acest proiect.
"Autostrada Transilvania va merge mai departe, chiar dacă finanţarea va fi numai de la bugetul de stat şi în condiţiile în care banii, cu prioritate, în 2011, se duc pe cofinanţarea proiectelor europene. Asta nu înseamnă că nu vom merge şi cu Bechtel mai departe. Autostrada trebuie să meargă mai departe", a spus primul-ministru, la Cluj-Napoca, citat de Mediafax.
"În acest moment căutăm surse alternative de finanţare a proiectului astfel încât lucrările să poată fi continuate. Din punct de vedere logistic sau funcţional, tronsonul Gilău-Mihăieşti ar fi extrem de util clujenilor, pentru a scoate traficul greu şi de pe ruta Zalău şi, probabil, pe această zonă vom începe", a mai arătat Boc.
Potrivit acestuia, şi zona Suplacu de Barcău din judeţul Bihor este avută în vedere, pentru că acolo sunt lucrări în fază avansată.
De asemenea, se va încerca începerea proiectării tronsonului de la Târgu-Mureş la Câmpia-Turzii.
"Nu este uşor, pentru că resursele financiare sunt puţine, iar de la buget se cer foarte multe lucrări a fi finanţate. Pentru că, în afară de Coridorul IV, care este finanţat din fonduri europene, toate celelalte lucrări sunt pe buget şi atunci trebuie să găseşti o prioritizare pe întreaga ţară", a afirmat Boc.
Autostrada Transilvania va avea o lungime totală de 415 kilometri.
Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel.
Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea c