Primăria Capitalei, prin Administraţia Străzilor, anunţă că va organiza licitaţie pentru atribuirea de acorduri-cadru de servicii de întreţinere şi administrare a străzilor reabilitate de administraţie, proiectul fiind structurat pe şase pachete şi cuprinzând un total de 204 străzi. Sursa: Traian Deleanu
Procedura prin care se vor selecţiona contractanţii va fi licitaţie restrânsă care va asigura libera concurenţă, transparenţă, tratamentul egal şi confidenţialitatea, au precizat oficialii municipalităţii într-un comunicat de presă.
„Având în vedere că peste peste 50 la sută dintre aceste străzi au fost reabilitate în urmă cu 6-10 ani, iar garanţia şi durata lor de viaţă au expirat, pentru evitarea degradării accentuate a acestora se organizează licitaţie restrânsă, conform articolului 83, alin (2) din OUG 34/2006”, arată sursa citată.
Conform OUG 34/ 2006, Capitolul IV, Sectiunea 1, „acordul-cadru” reprezintă o înţelegere scrisă între beneficiar (Administraţia Străzilor) şi unul sau mai mulţi operatori economici, al cărei scop este stabilirea regulilor şi condiţiilor esenţiale care vor guverna contractele de achiziţie publică ce urmează a fi atribuite pe perioada de patru ani (contracte subsecvente), în mod special în ceea ce priveşte preţul şi cantităţile avute în vedere. Contractele subsecvente vor respecta întocmai regulile şi condiţiile din acordul-cadru. Acordul-cadru nu reprezintă baza legală pentru angajarea fondurilor publice. Doar contractele subsecvente atribuite în baza acordului -cadru constituie temei legal pentru plată. În cazul în care Administraţia Străzilor nu va dispune de fonduri suficiente pentru execuţia lucrărilor, nu se vor încheia contracte subsecvente decât în limita sumelor aprobate.
Valorile estimate ale acordului-cadru sunt, în cazul de faţă, următoarele: Pachetul 1: între 93.965.809 lei fără TVA şi 281 897 426 lei făr