Şoferii care au circulat ieri între Slatina şi Craiova au fost nevoiţi să aştepte la cozi mai lungi de un kilometru. Circulaţia a fost oprită pe una dintre cele două benzi, după ce în carosabil a apărut o fisură.
Gaura cu diametrul de o jumătate de metru s-a format chiar la jumătatea Podului Olt, în dreptul unui pilon de susţinere.
„În jurul orei 12.00 am intervenit împreună cu angajaţii Secţiei de Drumuri Naţionale, pentru a restricţiona traficul şi a semnaliza o gaură care s-a format la jumătatea podului, în urma desprinderii unei porţiuni din carosabil", a relatat comisarul-şef Ilie Roşu, şeful Serviciului Rutier Olt.
Un sfert de secol de la ultima reabilitare
Construit între 1888 şi 1891, podul se află pe drumul european 574 Craiova - Piteşti, parte din principala rută de legătură între Bucureşti şi zona de sud-vest a ţării, fiind reparat ultima dată în urmă cu 25 de ani. Reprezentanţii Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Olt spun că o expertiză în vederea reabilitării a fost făcută şi în 2005, însă proiectul a fost abandonat din lipsă de fonduri.
„Podul peste Olt are o importanţă vitală pentru Slatina, dar şi pentru celelalte localităţi. Ultima reparaţie capitală a avut loc în 1985, când a fost modernizat. Dacă vremea ne va permite, vom face lucrări pe tronsonul afectat. În cel mai rău caz, podul va fi închis", a precizat Valentina Gorunescu, şefa SDN Olt.
Rută ocolitoare
În cazul în care podul va fi închis pentru reparaţii, şoferii care tranzitează Slatina vor fi nevoiţi să ocolească 30 de kilometri. „Ruta ocolitoare va fi pe DN 64 Pleşoiu - Strejeşti, DJ 546G, DJ 546 Teslui - Curtişoara", a precizat Ilie Roşu, şeful Serviciului Rutier Olt.