Proiecte pentru sute de km de autostradă şi 11 şosele de centură
Pariul electoral al PDL pentru alegerile din 2012 (locale şi parlamentare) pare să fi fost lansat, în acest weekend, de miniştrii Boagiu şi Udrea.
Ministrul Transporturilor anunţă lansarea, în 2011, a unor proiecte de infrastructură cu finalitate în 2013 - 2015, implicând, printre altele, construirea a 190 de kilometri de autostrăzi în următorii trei ani, pe lângă cei 243 kilometri de autostradă programaţi a se finaliza în următorii doi ani. Pe de altă parte, atât Anca Boagiu, cât şi Elena Udrea au vorbit despre investiţii cu prioritate în infrastructura localităţilor cu potenţial turistic, susţinând că turismul şi agricultura vor scoate România din criză.
Creşte rata absorbţiei fondurilor UE? Boagiu: "Vom vedea"
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va lansa până la sfârşitul anului viitor proiecte cu finanţare europeană (Programul Operaţional Transporturi) de 5,57 miliarde euro, vizând printre altele construcţia a 289 kilometri de autostradă (cu termene de finalizare 2013 - 2015) şi modernizarea a 166 km de cale ferată, a declarat duminică ministrul de resort, Anca Boagiu. Pe lângă banii europeni, Ministerul Transporturilor va aloca aceloraşi proiecte 72% din bugetul său pe 2011, respectiv 8,3 miliarde de lei.
În septembrie rata de absorbţie a fondurilor UE era de 1,7%, iar Boagiu s-a ferit să estimeze cum va evolua acest procent în 2011, răspunzând la întrebare cu un sec "vom vedea".
Cei 289 de kilometri de autostradă, pentru care se vor aloca 2,5 miliarde euro, vor fi distribuiţi pe cinci tronsoane - Nădlac-Arad (38,8 km, 234 milioane euro), Orăştie-Sibiu (82 km, 693 milioane euro), Deva-Orăştie (32,8 km, 355 milioane euro), Timişoara-Lugoj (35,6 km, 217 milioane euro) şi Lugoj-Deva (99,5 km, 1,02 miliarde euro).
Termenul de finalizare pentru aceste tr