Băncile şi-au consumat resursele de atragere de clienţi noi, iar acum se concentrează pe încurajarea clienţilor existenţi de a utiliza produse suplimentare şi pe fidelizarea acestora.
Metodele utilizate merg de la asocierea cardului de debit contului curent, reducând costurile de administrare şi pentru Internet Banking, până la recompense acordate la efectuarea de cumpărături cu cardurile de credit, reduceri la comercianţii parteneri sau oferirea unui card de credit la contractarea unui credit ipotecar.
Clienţii care au un cont de salariu la RBS, spre exemplu, sunt atraşi să acceseze la pachet şi serviciile de iBanking şi iStatement. În plus, nu plătesc comision în cazul retragerii de numerar de la orice bancomat şi nici taxă de emitere sau comision de administrare pentru cardul de debit şi contul curent. Banca a lansat în 2010 cardul de credit VISA şi programul „Spend & Earn“ ataşat cardului, prin care clienţii primesc înapoi până la 2% din valoarea cumpărăturilor efectuate lunar.
Philippe Lelarge, director executiv al Departamentului strategie şi marketing din BRD, afirmă că „din punctul de vedere al ofertei, piaţa bancară s-a dezvoltat semnificativ, iar în prezent diferenţele între bănci nu mai sunt atât de vizibile. Astfel, este de aşteptat să aibă loc o migraţie din sfera de atragere de noi clienţi către cea de menţinere a celor existenţi pentru o perioadă cât mai lungă“. BRD oferă clienţilor diverse programe de fidelitate/reduceri la comercianţii parteneri, care sunt ataşate cardurilor Punct Card, Cardul ISIC, cardul Gecad.
Prin ofertele băncii Carpatica (BCC), clienţii pot avea atât carduri de debit sau de credit asociate conturilor curente în lei sau în valută, cât şi serviciul de Internet Banking la costuri reduse. Astfel, BCC a introdus în portofoliul său pachetele de produse ContE, ContE+ şi Top, prin care oferă clienţilor toat