Piaţa medicamentelor generice ar putea creşte în următorii trei-patru ani la 700 de milioane euro, de la 450 milioane euro cât este în prezent.
Este vorba despre acele medicamente care au aceeaşi substanţă activă ca şi cele originale, dar sunt produse de alte companii decât cele care le-au lansat pe piaţă. Pentru a-şi amortiza investiţiile în cercetarea şi producerea unui medicament, companiile îşi pot proteja patentul pe o perioadă de câţiva ani, practicând şi preţuri foarte mari. După expirarea acestei perioade, medicamentele respective pot fi produse de orice altă companie, iar preţul acestora este cu mult mai mic. "Un generic are acelaşi efect terapeutic, aceleaşi reacţii adverse, are aceeaşi doză şi aceeaşi formă de prescripţie ca originalul, având doar două diferenţe, nu este protejat de patent şi este mult mai ieftin. (...) Pacientul însă nu ştie că un generic îl costă mai puţin decât unul original, care poate fi de 4-5 ori mai scump", a afirmat Alina Luiceanu, directorul general al Teva România.
Piaţa farma, vânzări de 2 miliarde de euro în 2010
Totodată, reprezentantul Teva a precizat că România este "o ţară a mărcilor", ceea ce generează un consum mare de medicamente originale."După o istorie de 50 de ani în care nu am avut acces la nimic sofisticat, acum avem o nevoie exagerată de tot ceea ce înseamnă produs de marcă", a spus Luiceanu. Cu toate acestea, oficialul Teva apreciază că odată cu introducerea preţului de referinţă pe clasă terapeutică, începând cu 1 iulie, s-a putut observa o creştere a consumului de medicamente generice. Astfel, potrivit datelor Teva România, în trimestrul al treilea din acest an, segmentul de medicamente generice a înregistrat o creştere de 24%, ritm superior celor inovatoare, care au avut un avans de 20%. Reprezentantul Teva apreciază că deşi generice nu vor depăşi 25% din piaţa de medicamente din acest an,