Noul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, a încercat să prezinte ieri proiectele de infrastructură pe care şi le-a planificat în mandatul său. În afară de o înşiruire de cifre şi proiecte vechi, Boagiu nu a dat niciun răspuns concret despre problemele cu adevărat importante pentru români.
Aşa cum ne-am obişnuit de mai mulţi ani, fiecare nou ministru al Transporturilor, odată cu instalarea în fotoliul de demnitar, convoacă o conferinţă de presă în care promite zeci de proiecte de infrastructură, cu cifre ameţitoare.
Citiţi şi:
Ministerul Transporturilor va lansa în 2011 proiecte de 5,5 miliarde de euro
De ce ar fi făcut excepţie Anca Boagiu, noul şef din clădirea de lângă Gara de Nord? Ieri, în faţa camerelor de filmat, citind de pe o foaie cu voce tremurândă, prima doamnă a transporturilor a înşiruit timp de zece minute proiectele pe care vrea să le demareze anul viitor: 288 de kilometri de autostrăzi, care vor fi gata în 2013 (exceptând un tronson, programat pentru 2015), 539 de kilometri de variante ocolitoare, 166 de kilometri de căi ferate, gări, proiecte de aviaţie şi de transport naval. Toate în valoare de 5,5 miliarde de euro, din care o mare parte bani europeni.
După parcurgerea cu succes a textului de pe foaie, discursul ministrului a devenit haotic. În momentul în care un ziarist a întrebat mai multe despre un proiect, Boagiu şi-a cerut scuze că nu are informaţii detaliate, iar despre absorbţia fondurilor UE în 2011 a spus că „vom vedea".
Aceasta după ce reprezentanţii ministerului avertizaseră ziariştii că nu pot pune mai mult de cinci întrebări, după modelul patentat de premierul Emil Boc la conferinţele de la Palatul Victoria.
„Căile ferate au fost jefuite"
Întrebată ce se întâmplă cu autostrada Comarnic-Braşov, Boagiu a replicat: „Încă nu am înţeles de ce s-a blocat acest pr