Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va lansa până la sfârşitul anului viitor proiecte cu finanţare europeană care vizează printre altele construcţia a 289 de kilometri de autostradă şi modernizarea a 166 km de cale ferată.
„Folosim 5,5 miliarde de euro din Programul Operaţional Transporturi şi din bugetul ministerului de anul viitor - 72%, adică 8,3 miliarde de lei, care vor fi cofinanţări pentru aceste proiecte“, a afirmat Boagiu într-o conferinţă de presă.
În septembrie, rata de absorbţie a fondurilor UE era de 1,7%. Întrebată ce rată de absorbţie va fi în 2011, Boagiu a răspuns „vom vedea“.
MTI va lansa până la finele anului viitor licitaţii pentru construcţia a 288 km de autostradă, cu o valoare totală de 2,5 miliarde de euro, pe cinci tronsoane - Nădlac - Arad (38,8 km, 234 de milioane de euro), Orăştie - Sibiu (82 km, 693 de milioane de euro), Deva - Orăştie (32,8 km, 355 de milioane de euro), Timişoara - Lugoj (35,6 km, 217 milioane de euro) şi Lugoj-Deva (99,5 km, 1,02 miliarde de euro).
Termene de finalizare
În prezent, România are 314 km de autostradă, respectiv Câmpia Turzii - Gilău (52 km), Bucureşti - Piteşti (111 km) şi Bucureşti - Cernavodă (151 km). În construcţie sunt 243 km, aceştia urmând să fie finalizaţi în 2011 şi 2012, valoarea totală fiind de 2,5 miliarde de euro.
Referitor la sectorul de autostradă Cernavodă - Constanţa, Boagiu a spus că în vara anului viitor acesta va fi dat în folosinţă, fără a fi finalizat însă în totalitate.
Alte proiecte vizează construcţia a 11 şosele de centură (Săcuieni, Carei, Bacău, Tecuci, Târgu Mureş, Braşov, Craiova sud-est, Alexandria, Caracal, Mihăileşti şi Bucureşti), în lungime totală de 138,7 kilometri şi o valoare de 539,38 milioane de euro.
Totodată, ministerul are în plan să modernizeze 943 de kilometri de drumuri naţionale, cu o valoare