Comisia Europeana a lansat luni o consultare publica pentru a afla care ar fi gradul de utilitate a unui sistem care sa permita intreprinderilor sa utilizeze acelasi numar de telefon in toate statele membre ale UE. Masura ar putea fi benefica, spun oficialii europeni, tinand cont ca in prezent nu exista numere paneuropene disponibile pentru firmele care doresc sa poata fi contactate din alte tari, fapt care presupune costuri suplimentare pentru firme si consumatori si impiedica dezvoltarea pietei unice.
"In prezent, intreprinderile sunt nevoite sa aiba, in fiecare stat membru, un numar de telefon separat pentru contactul cu clientii. Din aceasta cauza, dezvoltarea de servicii paneuropene pentru clientii lor se dovedeste dificila. Chem toate partile interesate sa ne ajute sa formulam o politica axata pe necesitatile intreprinderilor, care sa faciliteze accesul consumatorilor", a declarat Neelie Kroes, vicepresedinta Comisiei Europene si responsabila cu Agenda digitala.
Comisia Europeana noteaza faptul ca, momentan nu exista numere paneuropene disponibile pentru firmele care doresc sa poata fi contactate din alte tari.
"Ele trebuie sa foloseasca diverse numere telefonice nationale sau negeografice dedicate intreprinderilor, precum numerele de tipul 0800- din fiecare stat membru in care isi desfasoara activitatea. Aceasta situatie determina costuri suplimentare pentru intreprinderi si consumatori si impiedica totodata dezvoltarea pietei unice a UE. In cele mai multe cazuri, numerele telefonice negeografice dintr-un stat membru nu pot fi apelate dintr-un alt stat membru", se arata in comunicatul CE.
Potrivit legislatiei UE in domeniul comunicatiilor exista doua posibilitati de aparitie a unui astfel de numar unic pentru firme. Una dintre acestea ar fi introducerea la nivelul UE a unui numar scurt (care sa inceapa, de exemplu,