Verdict previzibil în procesul Concorde după numele avionului supersonic prăbuşit acum zece ani la periferia Parisului. Justitiţia franceză a estimat că în acest caz soldat cu 113 morţi - din care 4 la sol - responsabilitatea o poartă compania aeriană americană Continental Airlines.
Verdict previzibil în procesul Concorde după numele avionului supersonic prăbuşit acum zece ani la periferia Parisului. Justitiţia franceză a estimat că în acest caz soldat cu 113 morţi - din care 4 la sol - responsabilitatea o poartă compania aeriană americană Continental Airlines.
Pentru început, e necesar să reamintim pe scurt contextul tragediei. Pe 25 iulie, un avion supersonic Concorde al companiei Air France cu 109 pasageri şi membri ai echipajului la bord decolează de pe aeroportul Roissy din Paris cu destinaţia New York. La câteva minute după decolare aeronava se prăbuşeşte în flăcări deasupra unui motel din periferia capitalei provocând în total moartea a 113 persoane, cu alte cuvinte toţi cei de la bordul avionului plus alte 4 persoane aflate la sol - printre care două poloneze. Pe plan simbolic, acesta a fost accidentul care a pus capăt utilizării comerciale a avionului de concepţie franco-britanică. Niciun Concorde nu a mai decolat de atunci.
Pe plan judiciar acum, ancheta plus procesul, adică întreaga procedură ia sfârşit, provizoriu cel puţin, după mai bine de zece ani, aproape 4 luni de proces şi 6 luni de deliberare a juriului.
Concluzia este limpede şi era previzibilă: avionul s-a prăbuşit după ce unul din pneurile sale a călcat pe o lamelă metalică de 40 de centrimetri. Explozia cauciucului a provocat găurirea rezervorului de carburant de sub aripă, incedierea avionului şi deci prăbuşirea sa. De vină este compania americană Continental Airlines al cărei avion DC10 decolase înaintea Concordului şi pierduse respectiva lamelă metalică. Firma va tre