Cursul de poker de la un liceu din oraşul Falls Church (Virginia), înfiinţat ca metodă alternativă de predare, stârneşte dezbateri între reprezentanţii comunităţii locale. Profesorii susţin că, prin jocul de noroc, tinerii îşi îmbunătăţesc noţiunile de matematică. Organizaţiile avertizează însă că pokerul e un pericol.
Cursul de poker din liceu face parte dintr-un efort naţional de a aduce jocul din cazinouri în sălile de studiu din şcoli, folosind regulile cărţilor de joc la matematică sau logică. „Încă nu ştiu dacă ora de matematică e cea care mă ajută la poker, sau dacă jocul mă ajută să ştiu mai bine matematică", recunoaşte Daniel (17 ani). Potrivit cotidianului Washington Post, clubul de poker, înfiinţat în septembrie printr-o sponsorizare, a devenit repede cea mai populară activitate extra-şcolară a liceului. Însă, unele organizaţii pun la îndoială obiectivul proiectului şi se întreabă dacă nu cumva încurajează copiii să adopte obiceiuri nesănătoase.
Fără bani
De vreme ce obsesia liceenilor cu pariurile este o problemă naţională recunoscută în America, conducerea şcolii a considerat că tocmai acest club de poker poate fi o armă potrivită pentru a rezolva situaţia. „Ştim că elevii noştri ar putea juca şi în afara şcolii, dar când o fac aici, avem şansa să-i învăţăm să joace cu responsabilitate şi le explicăm, pe de altă parte, în ce măsură jocul are legătură cu educaţia", spune directorul de la Mason, Tyrone Byrd.
Când a aprobat înfiinţarea clubului, directorul Byrd a stabilit nişte reguli clare: banii adevăraţi nu pot fi folosiţi, iar relevanţa educaţională a jocului trebuie explicată clar de către profesori. Acum câteva săptămâni, liceenii au lipit câteva postere care înfăţişau câini care fumează şi joacă poker. Directorul le-a rupt imediat de pe pereţii şcolii: „Acestea sunt conotaţii pe care încercăm să le evităm".
„Abuz și