Un orădean vrea să promoveze parcul natural din Munții Apuseni cu ajutorul Discovery Chanel. Tânărul s-a înscris în competiția lansată de Discovery cu un proiect ecologic care va fi finanțat cu 3000 de euro dacă va ieși câștigător.
Thomas Maxim este un împătimit al muntelui de mic copil. „De la 10 ani am început drumețiile pe munte. Am practicat toate sporturile montane și m-am implicat în proiecte ecologice încă din liceu", spune Thomas. Thomas a fost cercertaș și a însoțit de mai multe ori echipele Salvamont sau ale Clubului de Speologie Cristal. „Așa am avut ocazia de a explora locuri în care nu poți ajunge dacă nu ai o pregătire", spune orădeanul. După ce a bătut Carpații, Thomas a pornit și spre alte zone monane din Europa, dar spune că munții României, și Apusenii în special, îi sunt cei mai dragi.
Dă CLICK pe poză pentru fotogalerie
Frumusețe și durere
„În Apuseni vin mulți turiști străini, pentru că în rezervațiile naturale încă nu sunt restricții, poți să te bucuri de minunile naturii", spune Thomas. „Când am auzit de concurs am decis să fac un film de promovare. Cu imagini de la Cetățile Ponorului, Cheile Galbenei, Ghețarul Focul Viu sau Peștera Piatra Altarului, un loc atât de frumos încât mi-au dat lacrimile când l-am văzut", spune orădeanul care este student la Facultatea de Teatru și TV. „Filmul pe care vreau să-l fac este menit să promoveze turismul și să atragă fonduri pentru a salva Parcul Apuseni. Vreau să trag și semnale de alarmă. Să nu se mai defrișeze păduri din acest parc natural! Să nu fie transformat într-o zonă comercială!", spune orădeanul. Tânărul are sprijinul organizațiilor ecologiste din Bihor. „Există ocazia ca un film despre zona noastră montană să fie realizat de cineva care îi cunoaște aproape toate misterele și durerile", a spus Adi Marin, vicepreședinte Salvamont-Salvaspeo Bihor. @N_P