Peter Bishop este din 2008 directorul Agentiei de Dezvoltare a Londrei (LDA), echivalentul functiei de arhitect-sef in administratia romaneasca. Din 2006 pana in 2008 a fost seful sectiei de Design din LDA. De-a lungul timpului a fost implicat in proiecte importante, precum dezvoltarea zonei Canary Wharf si Campusul BBC. Care este solutia cea mai potrivita pentru rezolvarea problemelor de trafic? Cum sunt protejate monumentele istorice la Londra? Care este politica de mediu a Londrei? Ce se intampla cu pasaje precum Podul Basarab in lumea civilizata? Peter Bishop va raspunde la toate aceste intrebari.
CI: Care sunt atributiile arhitectului-sef din Londra?
PB: Sunt responsabil pentru dezvoltarea terenurilor care apartin primariei, politici de mediu, politici urbane, regenerare urbana si design arhitectural.
Functia mea este sa lucrez in interiorul acestui sistem pentru a face din Londra un loc mai bun. Punem accent pe zonele sarace ale orasului si incercam sa schimbam climatul general prin dezvoltarea unor functiuni care sa ridice nivelul locului (nr. daca intr-o zona periferica construiesti o institutie publica, un centru cultural, etc, se produc anumite schimbari benefice).
Avem mai multe strategii: dezvoltarea spatiilor verzi, a parcurilor, a spatiilor publice, imbunatatirea aspectului orasului, a drumurilor, imbunatatirea conditiilor din locuintele sociale, reducerea emisiilor de CO2.
CI: Cine face regulametele urbane?
PB: Primaria. Aceste regulamente sunt revizuite la un interval de 5 si 6 ani.
In momentul in care construiesti drumuri, cresti volumul de trafic. Un studiu recent arata ca neconstruind aceste drumuri, 60% la suta din trafic dispare Peter BishopCI: Ce ati facut cu fostele zone industriale din oras?
PB: Agentia de Dezvoltare a Londrei are in proprietate terenuri in val