Daca in urma cu doi ani erau solicitate cu precadere francizele care presupuneau investitii de 80-100.000 euro, in diverse industrii, in prezent antreprenorii se orienteaza catre cele de servicii, care sunt mai flexibile si nu necesita sume mari de investit. Citeste cat costa sa cumperi o franciza in diferite sectoare de piata si ce trebuie sa stii cand faci acest pas.
Piata locala de francize a inceput sa se maturizeze, dat fiind ca tot mai multe companii internationale cauta antreprenori si oameni de afaceri profesionisti care sa preia si sa dezvolte un anumit concept de afacere in Romania; singura problema este ca, de multe ori, companiile respective s-au dezvoltat in anumite conditii de piata, care nu se regasesc pe plan local intru totul.
"Totusi, o piata de francize exista si la noi, iar tot mai multe companii straine vor sa se lanseze pe plan national. Problema se pune la nivelul capitalului de investit al partenerilor autohtoni care, mai ales dupa scaderea numarului de solutii de finantare acordate de banci, si-au redus capitalul disponibil pentru astfel de investitii", explica Adrian Gheorghe (foto), managing director la ThinkBig International, companie de consultanta specializata in domeniul francizelor.
Odata cu intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, unei multinationale din vest ii este foarte usor sa se lanseze pe piata romaneasca. In plus, in viitor, dupa cum afirma Adrian Gheorghe, tot mai multi antreprenori se vor gandi la posibilitatea de a investi intr-o franciza.
ThinkBig a fost fondata in 2004, iar in prezent 80% dintre clienti sunt companii internationale care au acordat unui antreprenor roman franciza.
Compania de consultanta specializata in domeniul francizelor are in portofoliu peste o suta de firme, din zece industrii diferite.
"Cele mai cautate francize de cumparat in Romania nu provin neaparat din domenii