Comerţul online este unul dintre cele mai profitabile domenii de activitate pe timp de criză. În luna noiembrie, peste 2.100.000 de români au pus în vânzare sau au cumpărat cel puţin un produs de pe cel mai mare site de profil din ţară, okazii.ro.
Numărul utilizatorilor prezenţi pe site în luna ce abia a trecut a crescut cu mai mult de 400.000 – cca 25% – comparativ cu noiembrie 2009.
Un top 5 al produselor puse în vânzare arată că pe primul loc se află articolele de îmbrăcăminte şi încălţăminte, urmate de electronice, computere şi software, telefoanele mobile şi produse auto-moto. În ceea ce priveşte cererea, clasamentul se modifică uşor: românii cumpără cel mai mult telefoane mobile, urmate de haine, computere, alte produse electronice şi produsele cosmetice / de îngrijire.
Românii sunt încă reticenţi în ceea ce priveşte achiziţiile online – deşi e-commerce-ul este în creştere, cumpărătorii sunt încă neîncrezători că produsul pe care îl vor primi este cel dorit / comandat, explică Paul Serea, project manager Okazii.ro.
Tocmai pentru a promova cumpărăturile online, din decembrie, Okazii.ro lansează Garantat Okazii – un sistem de asigurare suplimentară a cumpărăturilor efectuate pe site. Concret, cumpărătorii pot returna produsul în maximum 30 de zile, indiferent de motivul returului şi chiar dacă în această perioadă au folosit produsul respectiv. Este acelaşi principiu care funcţionează, de cele mai multe ori, într-un magazin clasic, unde poţi duce înapoi / schimba un articol cumpărat – la fel şi aici: dacă mărimea, culoarea, dimensiunile, modelul etc. nu sunt cele dorite sau dacă pur şi simplu au ales un cadou nepotrivit, cumpărătorul poate solicita înlocuirea produsului sau returnarea banilor, adaugă Paul Serea.
Pentru început, aproximativ 10.000 de produse vor beneficia de serviciul Garantat Okazii – exclusiv articole noi,